Styl życia i sposób odżywiania ma ogromny wpływ na kondycję naszych włosów, skóry i paznokci. Złe nawyki żywieniowe mogą spowodować, że kosmyki staną się łamliwe, słabe i pozbawione blasku, skóra pełna będzie zaskórników, będzie matowa i zmęczona, a paznokcie łamliwe.

Prawda jest taka, że jakakolwiek pielęgnacja bez zdrowego odżywiania mija się z celem. Kosmetyki działają na włosy od zewnątrz. Jeżeli chcemy wzmocnić kosmyki od wewnątrz oraz poprawić ich kondycję powinnyśmy zadbać o odpowiednią dietę dla włosów. Jeśli chcecie dowiedzieć się co jeść aby włosy szybciej rosły i były zdrowe zapraszam do dalszej części posta.

1. Warzywa zielonolistne
Spośród warzyw, które pomagają zachować piękne włosy najważniejsze są zielone warzywa liściaste. Są one bogate w żelazo, co sprawia że zapobiegają łamliwości włosów i wspomagają ich zdrowy wzrost. W naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się szpinak, brokuły, jarmuż, sałata rzymska, botwina, brukselka i kapusta pekińska. Dla osób, które nie lubią szpinaku polecam naleśniki z farsze szpinakowym 🙂

2. Ryby
Tłuste ryby zimnowodne takie jak łosoś, sardynki, makrela, pstrąg, sardela i węgorz są doskonałym źródłem białka i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. NNKT są kluczowe dla zdrowia włosów, skóry czy paznokci. Mają zbawienne działanie na przesuszone włosy – dodają im jedwabistości i połysku. No i stymulują wzrost włosów.
 
3. Nasiona i orzechy
Nasiona i orzechy są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, białka pochodzenia roślinnego i minerały – składniki odżywcze niezbędne dla zdrowych lśniących włosów. Szczególnie warto sięgnąć po orzechy włoskie, migdały, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, słonecznik, nasiona dyni i siemię lniane (znowu siemię) . Można dodawać je do sałatek, jogurtów, płatków śniadaniowych. Co raz częściej nerkowiec pojawia się na pizzy. Hurra!
 
4. Rośliny strączkowe
Fasola i rośliny strączkowe są bogate w białko, zawierają także cenną dla włosów biotynę, żelazo, cynk oraz witaminy z grupy B. Po co łykać biotebal jak można zjeść fasolkę?
 
5. Jajka
Jaja są bogatym źródłem cynku, siarki, żelaza i selenu. Niedobór któregokolwiek z tych składników powoduje wypadanie włosów i suchość skóry głowy. Moja kolejna propozycja, jajka nadziewane! Gotujecie jajko, oddzielacie białka od żółtek. Do żółtek dodajecie pastę z brokuła, pietruszkę i awokado/zmielone orzechy. Uzupełniacie jajka i już. A nadmiar farszu nada się na pełnoziarniste pieczywo 🙂
 
6. Owoce morza
Krewetki są dobrym źródłem białka, witaminy B12, cynku i żelaza – składników wpływających na porost włosów oraz zapobiegających łamliwości. Również ostrygi i większość skorupiaków to doskonałe źródło białka, cynku, selenu i żelaza.
 
7. Jagody
Jagody są dobrym źródłem witaminy C, witamin z grupy B i witaminy A. Owoce te są również bogate w błonnik oraz cenne przeciwutleniacze. Stymulują wzrost włosów, a ponadto pomagają spowolnić procesy starzenia oraz mają pozytywny wpływ na skórę trądzikową i naczynkową.
 
8. Jogurty
Jogurt pomaga dbać o włosy, ponieważ jest bogaty w witaminę B5 i wapń. Stosowany zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie ma korzystny wpływ na nasze włosy.

Co myślicie o takiej diecie na porost włosów? Dużo jest na niej produktów, których nie lubicie? U mnie jest to brukselka i owoce morza, krewetki itd. Wiem, że działają, ale nie przełknę tego. Próbowałyście? Podzielcie się swoimi przemyśleniami i pomysłami w komentarzach!